En mindre rolig vårsäsong är över. Notasherrarna föll med 1-3 (0-1) hemma mot laget precis ovan i tabellen, Piteå IF Akademi.
Det går ut på att förvalta de chanser man skapar och omsätta dom i mål. Där är inte Notas tillräckligt vassa för tillfället. De gulsvarta killarna skapar definitivt tillfällen för att kunna vinna denna match. Samtidigt som känslan är att det inte behövs lika mycket för att det skall trilla in något bakåt.
Ambitionen var att komma ut hårt och ta initiativ för att etablera sig på offensiv planhalva. Och första kvarten var riktigt bra av NIK. Tyvärr utan utdelning och sedan mattades intensiteten en del. Spelet jämnade ut sig och historien upprepade sig. När inte Notas lyckas spräcka nollan ramlar det in ett bakåt. I 35:e bröt gästerna på Notas planhalva. Bollen sattes i djupet och lobbades in för 0-1.
Trots det utsatta läget är det inget misströstande utan det krigas och det var högsta fart från början efter paus. Bara sex minuter efter vilan kom 1-1 efter ett mönsteranfall där Leo Black spelade in och Kamil Karolkiewicz distinkt tryckte in kvitteringen. Det kändes bra och förhoppningar väcktes.
Att säga att andra halvlek var en kavalkad i heta chanser för Notas är kanske att överdriva men en handfull högkaratiga lägen skades fram men ribban samt en duktig målis stod i vägen.
Med kvarten kvar kom kallduschen. En omställning, ett märkligt skott som inte hamnade där det var tänkt ställde Sebbe G i hemmaburen. 1-2 var ett faktum. Notas försökte verkligen. Gästernas spelare låg med kramp, men mål blev det inte. Inte förrän i 94:e och då i fel bur då Notas till varje pris var tvungna att ha bollen i spel för att kunna anfalla, tappade bollen i ett trångt läge och gästerna tog vara på läget.
Nu kan vi bara slicka såren under uppehållet och komma tillbaka med rätta inställning för att jobba ihop tillräckligt många poäng i höst.